معاون عمليات نيروي دريايي سپاه: آمريکا توان مقابله با مين‌هاي دريايي سپاه را ندارد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 639
بازدید کل : 85979
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
معاون عمليات نيروي دريايي سپاه: آمريکا توان مقابله با مين‌هاي دريايي سپاه را ندارد
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/04/29 شماره انتشار 18171
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com
آسوشيتدپرس: آمريکا به همراه ۲۰ کشور اواخر شهريور مانور بزرگ مين روبي در خليج فارس برگزار مي کنند

سردارمحمود فهيمي، معاون عمليات نيروي دريايي سپاه با اعلام اين که آمريکا توان مقابله با مين هاي دريايي سپاه را ندارد، افزود: آمريکايي ها در خيلي موارد حرف مي زنند ولي در عمل با مشکل مواجه هستند. ما شک نداريم که آمريکا نمي تواند کاري در حوزه مين روبي انجام دهد. همزمان آسوشيتدپرس خبر داد: آمريکا با همراهي ۲۰ کشور ديگر از ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر (۲۷ شهريور تا ۶ مهرماه) يک مانور بزرگ مين روبي در خليج فارس برگزار مي کنند. بر اساس اين گزارش جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون تصريح کرد: «اين مانور دفاعي است و هدف از آن ارسال پيام به ايران نيست.»

سردار فهيمي: آمريکا توان مقابله با مين‌هاي دريايي سپاه را ندارد

سردار محمود فهيمي معاون عمليات نيروي دريايي سپاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص توان سپاه پاسداران در حوزه مين‌هاي دريايي گفت: مباحثي مانند مين، مين‌ريزي و مين‌روبي موضوعات بسيار گسترده‌اي است و از جنگ جهاني دوم اين موضوع بسيار مهمي بود که خيلي کشورها از آن ضربه خورده‌اند. فهيمي ادامه داد: ما در نيروي دريايي سپاه کاملا به بحث مين و انواع آن مسلط هستيم و مطمئنا انحصار مين در جمهوري اسلامي در اختيار اين نيرو است و با وجود متخصصين و توليدات زياد در اين حوزه هيچ مشکلي در طراحي و توليد مين نداريم. معاون عمليات نيروي دريايي سپاه همچنين درخصوص اعزام مين‌روب‌هاي جديد آمريکا به آبهاي منطقه براي جلوگيري از بستن تنگه هرمز گفت: آمريکايي‌ها در خيلي موارد حرف مي‌زنند ولي در عمل با مشکل مواجه هستند. ما شک نداريم که آمريکا نمي‌تواند کاري در حوزه مين‌روبي انجام دهد.

 

ببينيد آن ها چقدر ضعف دارند که مي خواهند از مين روب هاي بدون سرنشين استفاده کنند

فهيمي با تاکيد بر اينکه موضوع مين مقوله ساده‌اي نيست، اظهار داشت: ببينيد آنها چقدر ضعف دارند که مي‌خواهند از مين‌روب‌هاي بدون سرنشين استفاده کنند، آنها اگر توان داشتند و مي‌توانستند مقابله کنند حتما با سامانه هاي سرنشين دار اقدام مي‌کردند و با سامانه هاي بدون سرنشين اصلا اين کارشدني نيست. معاون عمليات نيروي دريايي سپاه در پايان تاکيد کرد: نيروي دريايي سپاه توانايي‌هاي ديگري علاوه بر مين براي مقابله با دشمنان دارد که در زمان لازم آمريکايي‌ها متوجه آن خواهند شد. بنا بر اين گزارش، وزارت دفاع آمريکا اعلام کرده است در رزمايشي با مشارکت برخي متحدان خود، به موضوع "مين روبي" در آبهاي منطقه خواهد پرداخت.

 

سردار فدوي: شرارت‌هاي آمريکا، ميزان آمادگي نيروي دريايي سپاه را ارتقاء بخشيد

در همين حال فرمانده نيروي دريايي سپاه شرارت‌هاي آمريکا طي ساليان متمادي در منطقه را از جمله عوامل ارتقاي آمادگي‌ها و توان رزم اين نيرو دانست. به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار علي فدوي در پايان همايش فرماندهان و مسئولين اين نيرو که در مشهد برگزار شد، با مثبت ارزيابي‌کردن برگزاري اين همايش 4 روزه با اشاره به ارتقاي توان و آمادگي رزم يگان‌هاي نيروي دريايي سپاه گفت: روند ارتقاي آمادگي ها در نيروي دريايي سپاه از سال 65 تاکنون حفظ شده و اين مدت زمان طولاني آبديدگي و تجربيات مفيدي را در اين نيرو بوجود آورده است. وي اظهار داشت:به لحاظ شرارت‌هايي که آمريکا طي سال‌هاي متمادي در منطقه از خود بروز داده است نيروي دريايي سپاه پس از جنگ نيز هيچگاه در شرايط عادي نبوده و همواره در وضعيت افزايش آمادگي با رده هاي مختلف قرار دارد.

 

شاهد تحرکات نظامي مختصري در منطقه هستيم

وي شرايط امروز ايران در مقطع کنوني را سرنوشت ساز برشمرد و اظهار داشت:با گذشت مدت زمان کمي از اعلام رسمي شروع تحريم ها عليه ايران ،عليرغم اين‌که تحريم‌ها و فشارهاي دشمن عليه ملت ايران از 33 سال پيش آغاز شده، امروز شاهد تحرکات نظامي مختصري در منطقه هستيم که تمامي آنها در ابعاد دفاعي قابل بررسي است و تمامي اقدامات دشمن بطور کامل از سوي رزمندگان نيروي دريايي سپاه رصد مي شود. فرمانده نيروي دريايي سپاه بخش عمده جابجايي و تغيير در ناوگان آمريکا که در خليج فارس مستقر است را اقدام رسانه‌اي و تبليغاتي آنان توصيف و تصريح کرد: هراس دشمنان از تهديد جمهوري اسلامي ايران مبني بر اين‌که " در صورتي که امنيت ملي ايران در منطقه به خطر بيفتد، امنيتي براي آمريکا و هم پيمانانش وجود نخواهد داشت" منجر به شکل گيري اين تحرکات از جانب آمريکا شده است.

 

پنتاگون: هدف از مانور مين‌روبي ارسال پيام به ايران نيست

از سوي ديگر وزارت دفاع آمريکا "پنتاگون" اعلام کرد که آمريکا و حدود 20 کشور ديگر قصد دارند در ماه سپتامبر يک رزمايش بزرگ مين روبي در خليج فارس برگزار کنند. به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون گفت که مانور بزرگ مين روبي که 17 تا 27 سپتامبر (27 شهريور تا 6 مهرماه) برگزار خواهد شد يک مانور دفاعي است و هدف از آن ارسال پيام به ايران نيست. فرماندهي مرکزي آمريکا در بيانيه‌اي اعلام کرد که اين مانور متمرکز بر " تهديد فرضي يک سازمان افراطي براي مين‌گذاري در آبراهه‌هاي استراتژيک بين‌المللي در خاورميانه از جمله درياي سرخ، خليج عدن، خليج عمان و خليج فارس است، اگر چه فعاليت‌هاي تمريني به تنگه هرمز کشيده نخواهد شد." ليتل روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اين يک مانور دفاعي است و هدف از آن حفظ آزادي کشتيراني در آبراهه‌هاي بين‌المللي خاورميانه و ارتقاي ثبات منطقه‌اي است. صحبت از اين مانور پس از آن مطرح مي‌شود که روز دوشنبه اعلام شد دومين ناو هواپيما بر آمريکا در ماه سپتامبر به منطقه اعزام خواهد شد. زمان اعلام شده چند ماهي زودتر از زمان برنامه‌ريزي شده براي اعزام اين ناو بود و هدف از آن حصول اطمينان از حضور دو ناو هواپيمابر در منطقه اعلام شد. وال استريت ژورنال نيز به نقل از مقامات آمريکايي نوشت که نيروي نظامي آمريکا در خواست بودجه 12/2 ميليون دلاري را براي ساخت يک ايستگاه راداري از نوع AN/TPY-2 در قطر از کنگره درخواست کرده است. کار ساخت اين ايستگاه تا پايان ماه جاري تمام خواهد شد. در ادامه اين گزارش، آمده است: رادارهاي مشابهي که به " X-band" مشهور هستند نيز در ترکيه و بيابان نقب مستقر شده‌اند. اين رهياب در قطر مکمل سيستمي است که براي حمايت از اسراييل (رژيم صهيونيستي) و اروپا در برابر موشک‌هاي بالستيک ايران طراحي شده است. همچنين قرار است سيستم رهياب موشک مشهور به "تاد" در ماه‌هاي آينده در منطقه مستقر شود که احتمال مي‌رود ميزبان آن امارات باشد.

ماهيگير هندي: ناو آمريکايي بدون اخطار به ما شليک کرد

يکي از سرنشينان قايق تندروي ماهيگيري که در جريان شليک ناو آمريکايي زخمي شده، گفت، از اين کشتي هيچ پيام اخطاري دريافت نکرده و فقط به آن ها ناگهان شليک شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه نيروي دريايي آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد پس از اين که يک قايق سه موتوره، در نزديکي بندر «جبل علي» به اخطارهاي داده شده بي توجهي کرد، مورد اصابت گلوله هاي کاليبر۵۰ قرار گرفت. اين حادثه يک کشته و سه زخمي برجا گذاشت. قايق موتوري ياد شده از بالا سفيد رنگ و از پايين تيره رنگ است و هيچ نشان نظامي بر آن ديده نمي شود و طبق اعلام نيروي دريايي آمريکا، هيچ دستگاه بي سيم يا تماس راديويي هم روي آن نصب نشده و فاقد تشکيلات ارتباط راديويي است. اين گزارش مي گويد کنسول هند با زخمي هاي اين حادثه ديدار کرده و سفير هند در امارات متحده عربي گفته اين قايق از سفر ماهيگيري در حال بازگشت بوده که سر راه کشتي آمريکايي قرار مي گيرد. «ام کي لوکش»، سفير هند در امارات مي گويد: «اين ماهيگيران مي گويند هيچ اخطاري نگرفته بودند ولي ما هنوز مشغول بررسي مسئله با مقامات هستيم تا ابعاد دقيق مسئله مشخص شود.» «داهي خلفان تميم» رييس پليس دبي هم به آسوشيتد پرس گفته است: «بررسي هاي اوليه و تحقيقات ما مي گويد قايق ماهيگيري راه درست را مي آمده وخطري متوجه کشتي آمريکايي نکرده است.» اين گزارش مي گويد شماري از رسانه هاي محلي گفته اند اين تيراندازي، «اشتباهي» انجام گرفته است. «گرگ رايلسون» سخنگوي ناوگان پنجم نيروهاي دريايي آمريکايي در بحرين حاضر به واکنش به گفته هاي ماهيگيران نشده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب